Социалните мрежи са един от най-ефективните начини да се позиционирате имиждово в интернет пространството, да повишите продажбите си и да комуникирате ефективно с Вашите клиенти. Разбира се, ако всичко това се прави с подходящата консистентна стратегия и по подходящия начин, в зависимост от сферата на вашия бизнес.
Според това, което предлагате има социални мрежи, които са по-подходящи от други, когато трябва да комуникирате с клиентите си.
Най-използваната социална мрежа в България е FaceBook (Фейсбук). Това е и социалната мрежа, в която най-много се рекламира. Тук може да намерите много нови потенциални клиенти и да задържите интереса и лоялността на вече съществуващите ви клиенти.
Във фейсбук освен имиджово, може да представяте своите продукти и услуги с Call to action тактики и това, което предлагате да стигне до огромен брой от хора, благодарение на опцията за платена реклама във Фейсбук.
Ако таргета за вашите продукти и услуги са млади хора,социално активни, ползващи активно новите технологии и с добри доходи, то Twitter е ефективна социална мрежа за вас.

  1. Имейл маркетинг

Става дума за имейл маркетинг на позволението, а не за спам. Форма на директен маркетинг, която използва имейл за предаване на корпоративни или маркетингови послания към списък от абонати.

Интернет маркетингът чрез имейл поддържа регулярен контакт с клиентите, дава възможност за проследяване на контактите (абонатите), генерира по-акуратен профил на потребителите, което дава възможност за сегментация и обособяване на целеви групи.

Предимства:

Висок процент на кликове от потребителите
Сравнително бързо приложение
Силна степен на измеримост на ефективността
Висока степен на доверие в потребителите
Потребителите могат да се таргетират добре
Недостатъци:

Пасивна аудитория

  1. Афилиейт програми

Система за разпределение на приходите, при която един сайт (търговец) публикува реклами или съдържание, с цел да генерира трафик към друг сайт (рекламодател). Търговецът (афилиейторът) получава комисионна на база на направените покупки в сайта на рекламодателя.

Интернет маркетингът чрез афилиейт програма създава познаваемост на марката, кликове, директен отговор от потребителите, увеличава достъпа до клиенти чрез широка мрежа от други сайтове.

Предимства:

Потребителите могат да се таргетират добре
Предизвиква директен отговор от потребителите
Активна аудитория
Висока степен на доверие в потребителите
Недостатъци:

Може да струва скъпо